4Growth - Geert Vanhees

4Growth - Geert Vanhees: groei- en innovatiestrategie

Uw competitief vermogen

Als uw bedrijf morgen niet meer zou bestaan, zou het dan gemist worden? Hoelang zou het duren en hoe moeilijk zou het zijn voor uw klanten om een ander bedrijf te vinden die dezelfde noden op dezelfde manier beantwoordt? 

Groei- en innovatiestrategie

Groei- en innovatiestrategieën met 4Growth hebben als doelstelling, uw concurrentievoordeel te verhelderen, te bewaken, te versterken, te vernieuwen, en vooral duurzaam te maken op korte, middellange en lange termijn. Na deze strategieontwikkeling zal uw bedrijf nog meer gemist worden als het van vandaag op morgen niet meer zou bestaan. Na deze groei- en/of innovatiestrategie zal uw bedrijfshorizon worden verlengd. 

Van visie naar taktische actieplanning

Alle interne, externe en persoonlijke succesfactoren worden geanalyseerd om enerzijds een duurzame lange termijn koers uit te zetten en om anderzijds heel concrete korte termijn acties te bepalen in uw volledige waardeketen, product- en service portfolio, segmenten en die ook te plannen met commitment en timing. Van een academisch gefundeerde strategieontwikkeling tot een volledig uitgeschreven concreet actieplan.

Groot en kleiner

4Growth, Geert Vanhees, is een eenpersoons consultancy bedrijf die zowel werkt voor Bel-20 bedrijven, holdings en internationale firma’s, als voor lokaal verankerde KMO’s, overheden, non-profit organisaties en federaties van ondernemers. Het kan gaan om een gezonde groeiambitie en te realiseren innovaties, als om de context van een acute crisissituatie, een agressieve marktbedreiging, een fusie of overname, een management buy out of een generatiewissel.  

4Growth's competitief vermogen

4Growth staat voor snel inleven in uw business, evenwicht tussen academische grondigheid en praktische concrete aanpak met acties, een eigen methodische aanpak, nauwe co-analyse en co-creatie met de klant, zeer ruime ervaring bij meer dan 250 bedrijven, directe open communicatiekorte doorlooptijden en betaalbare strategieontwikkeling

Enkele klanten

4Growth werkt in heel België voor nationale en internationale klanten en ontwikkelde sinds 2004 voor meer dan 250 klanten in bijna alle sectoren, zowel business als innovatiestrategieën. Een losse greep uit de klantengroep sinds 2004: Aertssen Group (Antwerpen), Ebema (Zutendaal); Marylise & Rembo Fashion Group (Antwerpen); Veldeman Group (Bree); Decathlon (België en Nederland); Profel (Pelt), Federale Verzekering (Brussel); Jules Destrooper (Lo-Reninge); Dôme Deco (Dilsen-Stokkem);  Mölnlycke Health Care (Berchem); GIM (Heverlee); Grafityp (Houthalen); Copahome (Kortrijk); Youston (Genk); Pami (Pelt); GO! Onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap (Brussel); Pittsburgh Corning  Europe (Tessenderlo); Aluro Group (Heist-op-den-Berg); HiGenius (Genk); Filliers Distillery (Deinze); Polet Quality Products (Herzele); La Bottega (Hasselt); Vanhie (Meise); P&V Panels (Heusden-Zolder); Goodman Europa (Brussel); Genkerplantencentrum (Genk); Knikmops – Gebroeders Geens (Hoogstraten); Zolderse Dakprojecten – ZDP (Lummen); Miniflat (Schilde – Beverlo); De Wulf Group (Roeselaere); Outdoor Wood Concepts (Avelgem); Hospidex (Tienen); Wolf Oil Corporation (Hemiksem); The Belgian (Meise); Besix: Vanhout – ComTIS (Geel); Liliputiens (Brussel); Icarus holding (Ardooie); Sidem (Kortrijk); Egeda (Herentals); Hoogmartens (Oudsbergen); Taura Natural Ingredients (Olen); Motmans & Partners (Hasselt); Bond Beter Leefmilieu (Brussel); Group GTS (Tessenderlo); Laboratoires Pi Cares (Ieper); D+A (Halle–Mechelen); Surtechno (Pelt); CIBO (Tildonk); Lerobel (Hasselt); SLS met Sax, Lambrechts en Schrauwen (België); Smismans & Akses (Halle); Sleurs & Vangompel (Bocholt); Mediahuis – De Standaard (Antwerpen - Brussel); verschillende bedrijven, mergers en MBO uit de Colruyt Group (Halle); CKS Elektrotechniek (Dilsem-Stokkem); Houben (Hasselt); ...…

Ervaren docent

Geert Vanhees (4Growth) is niet alleen groei- en innovatiestrateeg, maar heeft ook een achtergrond van 12 jaar doceren in business-, marketing en communicatiestrategie bij Vlerick Business School en is al 10 jaar een vaste docent in Mini-MBA, business-, marketing-, CRM- en innovatiestrategie, productmanagement en marketing voor niet-marketeers bij NCOI. Bij Guberna doceert Geert Vanhees Risico mapping voor RvA en RvB. Bij VKW is hij al 6 jaar docent van de succesvolle langlopende opleidingen Masterclass Groeistrategie en Masterclass Innovatie.

Raden van Advies

Geert Vanhees is ook voorzitter en/of lid van verschillende Raden van Advies in heel België en brengt daar zijn kennis van risicomanagement, business en innovatiestrategie, marketing en communicatie mee. 

Wat klanten zeggen

37a8ccca

De aanpak van 4Growth voor het bepalen van de nieuwe business-, merk- en communicatiepositionering van het bedrijf was super efficiënt, enerzijds door de sterke betrokkenheid van de medewerkers bij de voorstudie en anderzijds door het feit dat wij met Geert een coach hadden die vanuit zijn jarenlange praktijkervaring, zowel in onze sector als binnen strategie planning, op een zeer pragmatische manier dit proces kon sturen. 

De opgave voor onze strategische herpositionering was dubbel, enerzijds het integreren van twee totaal verschillende bedrijven op vlak van kerncompetentie, cultuur, groeistrategie, ... en anderzijds het aanpassen van onze nieuwe marktvisie binnen de Colruyt groepsnormen en –waarden. 

De kick-off meeting die aan het betrokken management en medewerkers de nieuwe positionering en de praktische implementering hiervan voor de komende 12 maanden voorstelde, creëerde duidelijk een golf van enthousiaste reacties - wat een zeer sterk intern engagement gaf voor het te volgen proces binnen onze organisatie. 

Op een relatief korte termijn zijn wij er samen in geslaagd een toch wel complexe herpositionering binnen onze groepswaarden op een duidelijke en zeer praktische manier uit te werken.

Philip Dhooge

General manager van de merger Druco/Mitto, ColruytGroup